Ítélkezünk. Mind ítéletet mondunk azok felett az anyák felett, akiknek az állami gondozás rendszerében nevelkedik a gyereke, de azok felett is ítélkezünk, akik úgy döntenek, hogy a gyermeküknek jobb életet szánnak, mint amit ők vagy a rendszer tudna adni, és örökbe adják gyermeküket. Hogy ezek a nők és anyák mit éreznek, döntsenek bárhogy, valahogy senkit nem érdekel. Ez egy magányos út, amiben a nő teljesen magára marad. Hiába vannak
körülötte ugyanazok az emberek, hiába tér vissza a megszokott hétköznapok rutin feladatai közé, hiába néz úgy rá mindenki, mintha mi sem történt volna. Valójában a nő számára már semmi sem ugyanaz, már semmi sem ugyanolyan. Az ő számára minden megváltozott.
A Hat hét című film főszereplője az érettségi előtt álló, profi asztalitenisz karrierért küzdő Zsófi, akinek egyetlen kiútja van a jelenlegi élethelyzetéből: a sport. Az apa nélkül nevelkedő lány nehéz anyagi körülmények között él édesanyjával és húgával. Anyja labilis, megbízhatatlan, alkoholista. Zsófi az életkörülményeiket figyelembe
véve korát meghazudtolóan, felnőtthöz méltó felelősségteljes döntést hoz: születendő gyermekét örökbe adja egy hosszú évek óta várakozó párnak. Ehhez a nyílt örökbe adás útját választja egy civil szervezet segítségével.
Azonban a szülése után jelentkező fizikai és érzelmi hullámvasútra senki sem készíti fel, ami teljes mértékben váratlanul tör rá, minden szándéka ellenére.
A film Zsófi szemszögéből mutatja be azt a hat hetes időszakot, ami az örökbe adónak, és az örökbe fogadónak is egyaránt érzelmileg megterhelő, ugyanis a jogszabályok ma Magyarországon ennyi időt adnak az örökbe adó anyának arra, hogy megmásítsa a döntését, és visszakérje az örökbe adásra szánt gyermekét.
A film jelenleg elérhető az HBO MAX-on.
Kép forrása: port.hu